2009. augusztus 26., szerda

a nap vége

reggel volt egy baleset a gellért-hegy alatt, a rudasnál. minden kék. három mentő és két tűzoltóautó villogja be a környéket. két autó ment össze. a törmelékek és üvegcserepek is sokszorozzák a fényt. kéken villogó mozaikok. csattanás. szinte az egész test csattan, és löki valami egy pillanatra a sötétbe és onnan ki. egy reccsenés és homokos morzsolódás hangja, egy villanásnyi kéj, egy összespriccelt női arc. a törött gerinc utolsó játéka. latrinabűz, egy gyerekkori orrvérzés szaga elviselhetetlenül felnagyítva. a másik kocsi műszerfalán egy összetört arc, az egyik szeme nyitva, látszik benne a gellért-hegy a tegnapi kirándulókkal, szerelmesekkel, éjszakai erőszakkal és rablással. a másik szem hiányzik, üregéből szivárog a vér. a kerületi tűzoltóság konyháján szürke kezeslábasban áll a rezsónál, a mobil vállával a füléhez nyomva, az asszonnyal beszél, ma megy kórházba, nőgyógyászati kisműtét, de izgulnak. kevergeti az apróra vágott hagymát a szalonnazsírban. a pörcöket kicsit kivette, később még tenne bele zöldpaprikát, gombát, kolbászt és tizenkét tojást, amiket nem keverne össze nagyon, csak épphogy, aztán a nagyon forró serpenyőben néhány gyors mozdulattal forgatná, és hol nyálkás, hol keményebb rántottát kapna, amit négyen ülnének körül. már a rúdon csúsznak, baleset bazmeg, a kurvaanyját, biztos megint valami belőtt fasz, vigyetek vágót az egyik kibaszottul beszorult. csengő, villogó lámpa, rohanás, kocsi, sziréna, gellért-hegy. fénylik és zúg minden, fáj a kék fény, összemosódik a szirénák hangja és az elhaladó kocsik döbbent csendje. aztán szétvágják az ajtót, feszítővel tágítják a rést, bíztatják, csukott szemmel is látja a rémületet az arcukon. nincs árnyéka.


14 megjegyzés:

  1. A Remény hajótörése. Nem semmi.

    1996 március 15-e délelöttjén egy a Hegyalja út felöl az Erzsébet hídra kanyarodó piros sportkocsi lesodródott az útról és felugratott a hídon lévő járdára, ahol egy ott sétáló cseh turista lányt úgy gázolt el, hogy átlökve a korláton majdnem a Rudas bejáratáig repítette a sínekre. Érted b*zmeg, a Rudi bejáratáig!
    Én pont akkor száltam le a 86-os buszról, még a mentő sem ért ki. Hát akkor bennem is lepergett néhány non-fiction a baleset áldozata kapcsán (mi lehetett a kedvenc színe, milyen parfümöt használt, mit csinált előző este, meg ilyenek).
    Aztán kiderült, hogy a piros sportkocsi vezetője totál be volt hernyózva és kábé 110-el akarta bevenni azt az éles kanyart.

    VálaszTörlés
  2. hátbazz. így kezdeni a napot. a nap végével. én ezektől teljesen rosszul leszek.
    csak akkor bírom ki, ha igazi. akkor semmi baj. nem is értem.
    cigányok voltak?

    VálaszTörlés
  3. ez hihetetlen! azt a lányt én is láttam, pont kocsival mentem arra. pillanatokkal előtte zuhanhatott.
    nem, nem cigók voltak. egy fogorvos, ha jól emlékszem.
    és természetesen mi is ilyenekről beszélgettünk, hogy az milyen mikor megszólal a telefonja, és mondjuk az anyja hívná, hogy mi újság, és ilyenek...

    VálaszTörlés
  4. Igen, az a lány arccal feküdt a sínek felé.
    A dráma attól volt számomra igazán dráma, hogy nem látszott vértócsa, agyvelő darabok és egyebek. A lány mögött, fent a hídon az átszakadt fehér korlát mutatta, hogy valami nagyon kemény dolog történt itt.
    Néha a "teatralitás" hiánya sokkal durvább tud lenni.

    VálaszTörlés
  5. szokás szerint magánlevelekben, telefonon és sms-ben kérdezgetnek a poszttal kapcsolatban a kedves olvasók és ráadásul tegnap még a moszkva téri metró felett található rendkívül elegáns presszóban vodkázva is szóba került egy hivatásból is képzőművészethez értő blogoszférikus barát által a kép illusztráció, és ráadásul mindenki jól el is téveszti ezt, tehát közlöm:
    a kép, nem c. d. friedrich képe, hanem egy vállalt koppintása egy hasonló de más tónusú képnek. tátátátááám: helnwein the polar sea

    http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.helnwein.de/stc/ghabstracts/gh1559.jpg&imgrefurl=http://www.helnwein.de/texte/international_texts/artikel_637.html&usg=__0pntKSidA9JRB5hXrQciTZjblrs=&h=115&w=150&sz=4&hl=hu&start=2&tbnid=DRk7cf21OKbyeM:&tbnh=74&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dhelnwein%2Bthe%2Bpolar%2Bsea%26gbv%3D2%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26sa%3DG

    úristen! ez a link hosszabb mint a poszt! :)

    VálaszTörlés
  6. Basszus!
    Pont ma reggel csekkoltam a vodkázás emlékeiből felriadva, hogy ez tényleg nem Friedrich. Ráadásul az eredeti már ránézésres sem ilyen kék.
    Cumi van, gyerekek, cumi. :)))

    VálaszTörlés
  7. eh, ugyanmán, gasperem, ne szabódjék! :)))

    VálaszTörlés
  8. Oké, nem szabódom tovább.

    Be akarom linkelni az eredetit, de cseszik reagálni ez az ablak a kopipésztemre. Na mindegy, marad a képzelet. :)))

    VálaszTörlés
  9. "resource not found" írja a gugli.

    Csak nem az ön keze munkáját dícséri az álternatív megközelítés, Mester?

    Az eredetiről:
    http://www.geocities.com/SoHo/Museum/4782/ArcticShipwreck1823.jpg

    és az álteregóról (egy kis magyarázattal)
    http://www.helnwein-museum.com/article637.html

    Uram! Meghajlok tájékozottsága és érdeklődési potenciálja előtt.

    VálaszTörlés
  10. Gasper// Igen, én is többedszerre tapasztalom, hogy a blogspot firefox környezetben ignorálja a ctrl+c ctrl+v parancsokat.

    VálaszTörlés
  11. a fickó elég depi lehet. ilyeneket fest
    http://www.helnwein.com/werke/watercolors/

    így már könnyebben érthető a történések/írás és a kép párosítása.

    erre hogy talált rá, kedves grift? csak nem künn járt a megnyitón?

    VálaszTörlés
  12. vero! tudja, a nagy dolgokban a szerencse is segít. :)

    VálaszTörlés
  13. @Grift!

    Van egy olyan érzésem, hogy egy kis csattanást már te is bepróbáltál. Abból sejdítem, ahogyan leírtad.

    Rám kétszer tört rám autó (mindkétszer totálkár, egyszer sem én vezettem). Egyszer pedig kaptam egy akkorát (konyhai baleset:-D), hogy kettérepedt a jobb szemem szaruhártyája. És valóban: amikor a szemem megsérült, valami befolyt az arcüregbe (?), aminek nagyon erős és jellegzetes szaga volt. Azóta is, ha csak durranást vagy csattanást hallok, mindig érzem ezt a jellegzetes szagot. A másik a sokk, no, az is egy nagyon érdekes (módosult tudat)állapot. Napokig eltarthat egy baleset után. Nem ragozon.

    Szuggesztív bejegyzés volt.

    ü
    bbjnick

    VálaszTörlés
  14. bizony, volt totálkáros balesetem. és én vezettem, és átmentem a stop táblánál. belém meg oldalról jött egy kisbusz, úgy hatvannal.
    éppen mentem a másik lakásba a cuccaimért, mert költöztem éppen, asszonycsere okán. szép szombat délelőtt volt, szólt a zene a kocsiban, boldogan elméláztam. az autóm berepült vagy öt métert a keresztutcába, és kifli alakzatot öltött. senkinek nem lett baja, csak a biztonsági öv hagyott hamar kékülő nyomot rajtam. szép, férfias élmény volt. :))

    VálaszTörlés