2010. február 6., szombat

pablo vadas


ahol a calle del marqués de san nicolás egy kis térré nyílik ki a riojai parlament épületével szemben, ott, a téren zenélt esténként egy kávéházban. a téren mindig is volt kávézó, bár. vagy az egyik, vagy a másik, néha mindkettő, egyszerre, nyáron terasszal, vagy anélkül, változóan az időben. oda jártunk délutánonként, süteményt vagy flant enni. ilyenkor már készülődött. törölgette a zongorát, lapozgatta a kottákat, persze sosem nézett beléjük játék közben, fejből játszott mindent. kávét főzetett, azt szürcsölgette lassan, a sziesztától elbambult arccal, a zongoraszéken ülve a sötét sarokban, ahol a zongora állt. vastag ajkai voltak, mint egy négernek, kicsi tölcséres füle, nagy húsos cimpákkal, szeme alatt táskák. nagy sárga fogai szétálltak, mindegyik közt milliméteres rés. vadas pali bácsit csak vízilóbácsinak hívta a családunk. szigorúan a háta mögött. miért bántanánk. persze anyámmal együtt gyakran pukkadoztunk a nevetéstől, porcukrot fújva az ölünkbe, vadas pali bácsi vízilói lényén. időnként, magyar szokás szerint, barackot nyomott a fejemre, és azt mondta, na, mi van kismálnási? erre, mindig csak hebegtem, nem igazán tudtam mit mondani. elmebeteg dolognak gondoltam ezt a barack dolgot. persze vízilóbácsi sem várt igazi választ. cserébe viszont gyakran elemlámpával világítottam a szemébe. az elemlámpámat mindig magammal hordtam. szűkre és élesre állítottam a fénynyalábot, és a zongorán álló, alig világító, bordó szövettel hurkázott ernyőjű kicsi lámpácska fénykörét átlőve, egyenesen a vizenyős, táskás szemébe világítottam. ilyenkor egy pillanatra rám nézett, a szinte mimika nélküli arc kicsit szomorúbb lett, aztán visszavitte tekintetét a semmibe, és szemét lehunyta. játszott tovább. tudtam, hogy a megölt családjára gondol. a lámpám fénye reflektorokat idéz. lehunyt szemmel nézi a fiatal feleségét, a kicsi lányát karján mackóval, ahogy állnak a kerítésnél, és üvölt körülöttük minden. és vizilóbácsi játszott tovább, mozdulatlan testtel, csukott szemmel, merev arccal. így aztán mindig hamar eluntam a szemébe világítást, meg többnyire kupánvágást is kaptam érte anyámtól, de másnap újra próbálkoztam. persze sajnáltam is vizilóbácsit, azt gondoltam, hogy rossz lehet neki a családja nélkül, szinte csak a lakásban és a kávéházban élve. aztán valahogy kiderült, hogy a felesége a gyerekkel a háború után, még budapesten szökött el tőle, és azóta nem tud róluk semmit. talán soha nem is kereste őket.
a délutáni nyitásra készülődött, chopint ütögetett a billentyűkön. rosszul lett, nem kapott levegőt, a zongorára dőlt, lehunyta a szemét. látta, ahogy a fényt a szemébe irányítom, és azt, ahogy sok évvel később belépek a vásárcsarnok hermanos moroy utcai oldalával szemközt pedro zöldségboltjába. és azt, hogy narancsot kérek, és azt, ahogy nézem pedro régi sportújságokból kivágott képeit, amiken a pamplonai osasuna mezében feszít,és azt, ahogy pedro a narancsokat válogatja, barnás papírzacskóba szedve.

51 megjegyzés:

  1. Nem tudom, ki emlékszik rá, nekem a 80-as évekbeli, Kálvin téri (Múzeum körúti) 20 éves nevű hely zongoristája jutott erről eszembe, aki valami iszonyatosan keserű, lenéző arccal tudta mondani, hogy "alamizsna", ha valaki tisztességes pénz helyett sört vagy kávét küldött neki egy-egy dal (például a Debóra nem lakik a Ritz szállóban kezdetű...) eljátszásáért cserébe... :)

    VálaszTörlés
  2. róza lukszemburg2010. február 6. 14:25

    "...kicsi tölcséres füle volt, nagy húsos cimpákkal." Nem tudom, kell-e vessző, erre vannak nagy szakértők. Szerintem nem. De az bizonyosnak tűnik, hogy anglicizmus és germanizmus.

    magyarul, a némettel ellentétben, a páros szerveket egyes számban használjuk (már nyelvileg)... (háhá, további szellemeskedéseket, meg hogy megfordítva meg miegymás, a kiadóba legyenek szívesek). (fáj a lábam, nem pedig a lábaim, ennél fogva cimpám van, nem cimpáim).

    a "cimpákkal" (-val-vel) meg az anglicizmus. the girl with the blue eyes, az nem kislány kék szemekkel, hanem kék szemű lány. (lásd még: "három arcú lány")

    a zongora még egy fétus itt.

    VálaszTörlés
  3. Aha... a zongorának is fáj a lába..., mind a három... :D

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Magam is köszönjük róza lukszemburg e hasznos kiigazítást, főtusz agyvelőm máris elkezdett barázdálódni.


    Helge

    VálaszTörlés
  6. Itt, kérem, keverednek a dolgok.
    Mintha az a zongorilla azt zenélte volna:
    Pedro korcsmájában
    Sápadt lámpa ég...
    A lenéző, a kispolgárt mélyen megvető arc stimmel. Meg a zsebóra szemekkel néző leány.
    Ritz - ugyan, kérem. Még a félórás szobára se futotta.
    Valami úton-módon pénzt kerítő egyének állítólag a Gellértben vetek jegyet a Díszkád osztályon, ahol a fürdőszobának volt egy előszobája valami keskeny fapaddal.
    Tán a középkori fürdősök öröksége, ki tudja?
    MP hagyta itt a lábnyomát...

    VálaszTörlés
  7. szerintem kell vessző. 2 melléknév felsorolásban, közéjük kell az elválasztás. milyen érdekes, hogy grift nevű versenyző hétköznapi tragédiákat ír le hétről-hétre, vagy nem hétköznapiakat, de azok bármelyikünkkel megtörténhettek volna és vlsz. meg is fognak történni. de míg a valóságban egyszerűen tudomásul vesszük, ha sajtóban olvassuk, tvben látjuk egyszerűen lapozunk, vagy kapcsolunk, elmegyünk melletük, addig a megszokott környezetből kiragadva furcsának, talán néha még perverziónak is érezzük. pedig csak szép keretbe helyezve kerülnek szem elé.

    ilyenekről a csirkevágás jut eszembe, mikor nagyanyám az életlen késsel nyiszilte a csirkéink nyakát, akik türelmesen várták sorsukat. míg a testvérem a 3. után felkiáltott: még egyet! addig én inkább elszaladtam.
    mások vagyunk.

    VálaszTörlés
  8. Griftn he hallgasson, mint akit a rorschah tyúkszemkúrt... Az a mondat rendben volt - még Krúdy is írt ilyet. Azért lehet, hogy belekötöttek, ki tudja.
    Ha mindenképp kötözködni akarnék, a "nagy" után tenném azt a vesszőt, de ne is törődjék vele.
    Szóval csirkékről, ha fogók is, szó ne essék.
    MP

    VálaszTörlés
  9. Vessző ide, vessző oda...

    Róza!!!

    Roóóóza!!!!!

    vitéz nagybányai Horthy Miklós legvitézebb matRóza...

    VálaszTörlés
  10. kérem, ne bántsák rózát. maguk szerint jó lehet rózának lenni? naugye. tudják mennyi fájdalom és élettelenség kell ehhez? naugye. :)

    VálaszTörlés
  11. gasper! maga még, azok után, klaviatúrára vetemedett? :)
    mostan, róza kedvéért képes elsütni ezetet a horthysta, hímsoviniszta viccet? mondjuk értem, nekem is egy méretes szerszám jutott eszembe először róla, látja töröltem is egy spontánt, de mégis! jobbulást! lol

    VálaszTörlés
  12. byzo, azért az emberhúsos szendvics is menő volt a húszévesben! persze a rántottsajt, hasáb,tartár is egy fantázia volt+. meg mikor elpoták a zsebemből az aznap megkapott fizetésem. :)

    +fantázia: egy horvát ismerős akivel a tengeren találkoztam és magyarul gyengélkedik, szóval ő mondja arra amire mi azt mondjuk, fantasztikus, hogy fantázia. "óh, ez a hal egy fantázia" :)

    VálaszTörlés
  13. De, hogy csak egy kurva volt az asszonyka, ez annyira kiábrándító.
    Egyébként mindig is sejtettem, hogy a kortárs bodhiszattvák már zseblámpával dolgoznak.
    Helge.

    VálaszTörlés
  14. Brüsszeli lakomból a kurvák utcáján jutottam be a belvárosba.
    Mehetettem volna másfelé is, de ez hosszabb volt meg érdekesebb is.
    Időnként leálltam alkudozni, csak úgy szórakozásból. És közben frittet majszoltam andalúz szósszal. Az volt a legjobb. A hús ott volt hozzá a szemem előtt.
    Insz...

    VálaszTörlés
  15. Grift,
    csak azért ragadtam klaviatúrát, mert nem volt kikapcsolva a gép. Amúgy ezért be nem kapcsoltam volna.
    Sőt, hazafelé még autóba is ültem, miután eredeti parkolóhelyemtől úgy száz méterre találtam egy sokkal jobb helyet.

    Egyébként köszönettel javulgatok. :)

    VálaszTörlés
  16. gasperem, maga aztán szeret veszélyesen élni! :)

    VálaszTörlés
  17. kedves grift, kézenfekvő dolgokat mondtam. alsó tagozat, de erről nem én tehetek. erre maga meg a barátai elkezdenek másról beszélni. gúnyolódni, hogy kapjam be (ez később stornózva), hogy milyen okos vagyok, milyen élettelen, és mekkora prostituált (!)ez remek kanyar volt. tulajdonképpen kellemes humoreszk anyaga gyűlik a homofób, közben meg nem is túl látensen homoszexuális hazai férfinépesség aadott szegmenséről. de ha gondolja, akkor hallgasson a hízelkedőkre, akik magát krúdyhoz hasonlítják. addig is árulja el, hogy jön ide az élettelenség s a kurvaság? érdekelne ennek valamiféle levezetése

    VálaszTörlés
  18. tudja nem fogom én itten saját suta szövegemet védeni, de hadd legyen már annyi szabadságom, hogy fülcimpázom duflán, ha úgy tartja kedvem. az élettelenség? arra gondoltam, hogy teremtés helyett, a teremtettre szívja rá magát a magaféle kukacos, és azonmód okoskodik. szabálykönyvekkel malackodik. szajhálkodás helyett lux elvirát olvas.
    szélsőségesen vinnyogó kommerszliberalizmusának szájszélen kihabzására nem reagálok, elég szomorú az csak úgy magában. egyébként a "homofób" hülyeség, nem félünk a buziktól, utáljuk őket. :)
    a krúdyhoz hasonlítgatás, természetesen kedves évődés inkább, mintsem komolyan veendő. de ha már szóba hozta. tudja mennyit kell javítani, szerkeszteni irodalmi óriások kéziratain? általános alsóba való dolgokat is. naugye.
    magára vonatkozó kurvázást nem láttam, de lehet, hogy vak vagyok. úgy gondolom, valamit félreértett. vagy rossz a lelkiismerete, úgy érzi megszolgálta a bántást. meg, de ezek a látensbuzi hímsovénok nem szokták lekurvázni az idetévedő kukacoskodókat.

    VálaszTörlés
  19. korrektornak kellett volna tanulnom, akkor lehetne véleményem.elbaszikáltam, így csak kurva érzéseim, elvetélt véleményem lehet.lyukszemburg.

    VálaszTörlés
  20. és még valami, kedves róza! olyat mondok, amiért valószínűleg azonnal kivágnának egy elegáns klubból, de ezt kell mondjam. ha szöveg, illetve a jelenet megkívánja, és legalábbis én ezt érzem, simán meghágom a magyar helyesírás szabályait. pl. ha azt írom, hogy kovács mancika el van utazva, akkor közöltem, hogy nem végleg utazott el, hanem ideiglenesen. azt' látja, gyermekkoromban ezért már ütött az akamédia.
    ha meg szeretném jeleníteni, hogy bicegve, nehezen húzva a lábait közeleg mari néni, akkor azt fogom írni, hogy fájnak a lábai. és nem azt, hogy fáj a lába. melyik, bal? jobb? mindkettő? igen mindkettő, és nem kell leírnom, a lábai többeséből következik.
    szóval így. és tudja e, a germanizmosok, anglicizmusok életet adnak a szövegnek?! furcsa lény ám a szöveg. persze simábban kiismerhető a nyelv kiterített, merev kadávere, a szabálykönyv.
    na ennyit még el kellett mondanom, és nem a magam kis butus szövegei, hanem általában a szöveg védelmében, amit rendre támadnak poroszosan szorulásos nyelvőrök. :)

    VálaszTörlés
  21. Grift, fájnak a lábaim, de picsán tudnék rúgni valakit, ne húzza mán' fel magát, Isten állatkertjét tartsa rendben az evolúció, meg az atombomba:)
    Gasper, kuva jók voltak a virslik! Jobban vagy?

    VálaszTörlés
  22. Benikuty,
    köszönöm, alakulok. :)

    Én itthon a Czimer-féle virslivel voltam kénytelen vígasztalódni. (eh, ez a k*rva germanizmus!) :))

    VálaszTörlés
  23. Hízelke jelentkezik :-)))
    Hogy ez mekkora egy istenbarma (így, kisbetűvel)! Fogalma sincs-zecse-csincs, hogy mi fán terem a humorex :-) de belekotty.
    Amúgy véleményemet fenntartom - a legfőbb ideje, hogy a kakadémia nyelvelői feloszlásnak induljanak. "Ha nem tudsz mást, mint" megtölteni összes zsebedet - inkább hagyj békét a jó édes anyanyelvednek.
    Amúgy tudnivaló: a királynő is apródonként kurvul el...
    MP

    VálaszTörlés
  24. Bocsánat, én kurváztam, de nem akartam a Róza asszonyt megsérteni esküszöm, nem rá céloztam.

    "aztán valahogy kiderült, hogy a felesége a gyerekkel a háború után, még budapesten szökött el tőle, és azóta nem tud róluk semmit."
    Erre az idézett részre utaltam mert , ha egy asszony elhagyja jószívű rendes urát,
    mi is juthatna elsőre eszébe egy hozzám hasonló, rendes, nem liberális, kelet európai, 50-es, szuper férfinak, mint hogy alantas ösztöneit követte az asszonyka.Azt tartja a korszerű pszichológia, hogy az ilyen nők, legtöbb esetben csak egy nagyobb méretű végtagra vágynak, hogy orális szenvedélyeiknek nagyobb vehemenciával hódolhassanak.
    Már előre sejtem a feminin cenzúra proszektúrája hogyan fog ízekre szedni.

    "De, hogy csak egy kurva volt az asszonyka, ez annyira kiábrándító."


    És még arra is gondoltam, hogy az ilyen nő igen is kapja be mind a két végtagomat,
    vagy végtagjaimat.

    Helge

    VálaszTörlés
  25. Helge kedves, ejnye, ejnye, hogy az ilyen jószívű ötvenesek megakadnak mindig a felszín ezen szegmensénél...! Mintha egy férfi-nő kapcsolatnak, nem lennének millió bonyolult rétegei, amik a nő továbblépését kiválthatják, még ha a férj mégannyira tündérbogyó jóember is... Lehet, hogy a drága dögunalom állóvíz... Lehet-e valakit kárhoztatni azért, mert akar még valamit az élettől, ne adj' isten egy nagyobb falloszon kívül...

    Ebből a zongorista vizilóbácsiból meg simán kinézem, hogy dögunalmas férj volt...


    Róza, Róza... Nem is értem magát... A fenti szövegből magának tényleg ennyiből állt a lényeg? Nagy László központozatlan képverseivel mit szeretne kezdeni?

    VálaszTörlés
  26. rah, világosan meg lett mondva, hogy itten valamiféle hímsovén, homofób diskurzus van. értékelje így helge borzalmas sorait.
    róza védelmében: a versnél nyilvánvaló, hogy szabadabb a szerző a nyelvtan meghágásban, míg prózában, hát kötöttebb a dolog. mindenesetre a szöveg fabrikálója nem szarhatja le teljesen az akadémiát. de van tán szabadsága is.

    VálaszTörlés
  27. Bizony-bizony, az jól látszik hogy Róza vad, hímsovén férfiak _kezei_ közé került. Érte ezért "Hullnak keservemben szemeimből könnyeim" :)
    Viszont, úgy tűnik, nem volt igaza:
    http://mek.oszk.hu/01600/01688/01688.htm#3

    VálaszTörlés
  28. leskelődő, ugye nem gondolja, hogy a tanulmányban felsorolt szerzők a renitens viselkedésükkel igazolják a germanizmusok létjogosultságát a magyar nyelv szentséges szabálymezején? maga szerint, ha érdemesek lopnak, akkor eltörölhető a btk? ugye hogy nem! :)
    én megértem rózát. biztosan volt egy szigorú, ámbár igazságos, szemüveges, tekeredett harizsnyájú /inszeminátortól csenve a képet/ savanyú magyartanárnője, kinek letört alkotói ambíciói nyelvőrségbe lettek fojtva. és ez a tisztes hölgy szavaló versenyre készítette fel a kis rózát, aki rózsás pofival, mély átéléssel mondta is a szebbnél szebb sorokat, váczi mihályt mondjuk, sikereket halmozva a tanárnőnek, aki ezért hálából, jó tanárként, a nyelvi szorulásaival jutalmazta a mi rózánkat. a nyelvi szorulások jó talajra hullottak rózánknál, és bokorrá terebélyesedtek. szemeiben/!/ epével olvas mindent és mindenkit, és lecsap. most is csak ennyi történt.
    tudja ez olyan, mint az urológus akihez egyszer elvetődtem, és aki az asztalt verte kiabálva, hogy az orális szex kerülendő. látszott rajta, hogy sosem szerencséltette a sors effélében.

    VálaszTörlés
  29. róza lukszemburg2010. február 8. 14:11

    mily kedves dolog ekkora figyelem középpontjában állani picinyke lábaimon. nem is hittem volna. meg kell mondanom, becsületes dolog ez. mikor egyszerűebben is elintézhettek volna. ehelyett meg még foglalkoznak velem.

    akkor most tűrném fel karjaimon ingujjaimat (avagy fodros bigyulkáimat...)? s majd egyenként válaszolnék a sok kérdésekre?

    például hogy a balkánon nem nehéz vad hímsovén férfiak kezei közé kerülni, mert beleszületik az ember? s hogy balkáni himsov-társadalmunk lényege a buzigyűlölettel ötvözött nárcisztikus homoerotika (liberális és antiliberális oldalon egyaránt)? nem érdekelne senkit. (habár, röfögés, az lenne, hogy mit kaphatok be... de elgondolkozás akkor se. addig meg miért beszélne az ember bármiről is komolyan?)

    eddigi sikerem is végül kimerült abban, hogy legalább megsértődtek egy kicsit.

    megpróbáltam a belekötés (nem teljesen sportszerű) eszközével kibillenteni a dirkurzust, elterelni a figyelmet a félhulla megereszkedett már harminc is elmúlt öngyilkosjelölt és macskagyilkos bejárónőkről-úriasszonyokról, a zsíros hajú markolt mellű és liliomtiprott szűkagyú süldőleányokról, james és a tengernagy tetemes piedesztáljairól. annyit értem el, hogy nagyobb hímtagra vágyó nyelvtanilag is hágatlan tündérbogyó vagyok, ugyanakkor azért prostituált is (?) akinek amúgy fogalma sincs.

    azért mégis elgondolkodtató, hogy válaszolgatnak, kiki a maga módján (hihihi) (mellesleg a vizilói lény az jó, s midnen teremtési készség tiszteletreméltó. krúdyt meg nagy lászlót ezzel együtt nem kéne idecitálni, semmilyen összefüggésben, s nem azért, mert igen vagy nem összemérhető a szerzővel, hanem mert idétlenség).

    u.i.
    a./ a buzikat nem utálják, hanem félnek tőlük.
    b./ majd legközelebb, most el kell rohannom..

    VálaszTörlés
  30. Róza drága, a tündérbogyó az nem maga... :o)

    Grift: nem és nem! Nem vagyok hajlandó azonosulni azzal, hogy az itteni urak hímsovén homofóbok! :oD

    VálaszTörlés
  31. háháhá. csak most olvastam el a váczi mihályt meg a csavarodott harisnyásat meg a kis pofimat... (ez valamiért tetszett??)

    VálaszTörlés
  32. róza lukszemburg2010. február 8. 14:37

    no azért önjelölt tündérbogyó már hadd legyek! vagy az se?

    VálaszTörlés
  33. róza, ugye az utóiratának a. pontjában lévőt nem abba az irányba kívánja majd kibontani, hogy bélsárral kenekedő homoszexuális testvéreinktől azért félünk, mert ők lapulnak a mink mélyrétegeinkben is? mert akkor kinevetjük ám! :)

    VálaszTörlés
  34. róza lukszemburg2010. február 8. 14:51

    na látja ez a bélsarazás ez gusztustalan. tudja, hány férfi ragaszkodik nővel szemben az anális szexhez (meg az orálishoz is, ami kerülendő az urológusa és mások szerint is, bár törzsi szokás is egyben, így nem foglalkoznék a kérdéssel nagyon)? homokos testvéreitek nemcsak a mélyrétegekben lapulnak. mindenkiben lapul mindenféle.
    amúgy mi ez a királyi többes? maga többes számban tud nevetni valakin?

    VálaszTörlés
  35. örülök hogy egyetértünk a bélsarazás gusztustalan mivoltában. de ez a "nővel szemben" ez szögetütött. ez olyan harci jelenet szerű. nem vall egészséges pszichoszexuális fejlődésre. maga retteg a férfiaktól, támadást lát a közeledésükben? :)
    a többes: homofób falkában, igen. :)

    VálaszTörlés
  36. róza lukszemburg2010. február 8. 15:07

    jajj. ezt még maga se gondolja komolyan kedves. szándékosan félreért és félremagyaráz. örülök, hogy a maga pszichoszexuális fejlődése ily egészséges, amit írásaiból is kiolvasok (:-) (ki mit tekint egészségesnek....)

    VálaszTörlés
  37. róza, drága, kérdeztem, nem magyaráztam. :)
    de látja, milyen buta hibát követ el. bár szabálykönyvből az olvasás-értelmezés nem tanulható. a málnásista pszichoszexuális vonatkozások málnásié, nem a szegény szerzőé.
    azt azért fogadjunk, hogy tudja, hogy a gyilkosos könyvek szerzői nem gyilkosok? többnyire.
    :)

    VálaszTörlés
  38. hát látja, most kiütéssel győzött. szabálykönyvből tanultam az olvasás-értelmezést, meg azt is, hogy hol élünk. buta hibát követtem el, a szerző nem tehet. csak málnási és a kommentelők. esetleg még éljen huszák elvtárs.

    VálaszTörlés
  39. róza! nem szeretem, ha valaki alól ilyen könnyen kicsúszik a talaj, még ha az irodalmi hüvelyszárazság ingoványa is az a talaj. kűzdjön! :)
    azt tudja, hogy cimpákkal való valvelkedésssel, mint anglicizmussal még nem is foglalkoztunk? :))

    VálaszTörlés
  40. @ Grift
    Addig is, míg Róza pástra lép :) - de igen, gondolom.
    (Ám a bétékát ne töröljük el, hamarosan nagy szükség lesz rá. Remélhetőleg.)

    További szép napot, és élvezetes csörtéket kívánok :)

    VálaszTörlés
  41. maga meg csak hátradől, figyeli az itteni csörtéket, meg nézi a híradóban a száguldó rabomobilokat majd szép tavaszi napokon, mi? :)

    VálaszTörlés
  42. Kiváló program, nem találja? :)

    Figyelni, részt venni nem tunyán de kényelmesen, lehetőségeim és vérmérsékletem szerint - örömteli foglalatosság.
    Remélem, kedves Vendéglátóm, nincs ellenére :)

    VálaszTörlés
  43. érezze jól magát, kedves vendég!

    és majd a híradásokat nézve is! :)

    VálaszTörlés
  44. Köszönöm szépen, hasonló jókat kívánok :)

    Vizilóbácsiról pedig egy sokkal vidámabb ismerősöm jutott eszembe. Remek amatőr zongorista volt. Hazatérve gyakran telepedett a kissé kopott, fekete monstrum elé, és sanzontól, kuplétól a jazzig mindent játszott. Azt mondta magáról, zongoristának kiváló mérnök, mérnöknek csodálatos zongorista.

    Aztán a gyerekeik önállósultak, ők kisebb lakásba költöztek, a zongorától meg kellett szabadulni. Így tűnt el a szemem elől gyerekkorom egyetlen igazi zongorája.

    Hahh! milyen szomorú történet :(

    :)

    VálaszTörlés
  45. Kérek olyan karamellás izét, ami a képen van! Most! Szemétség, hogy minden reggel beleakad a szemem! :o)))))

    VálaszTörlés
  46. Hát kérem, így egybeolvasva az összeset, ez már egy műremek.
    Az ember nem is gondolná, micsoda izgalom tekeredhet egy fülcimpából.
    Imádom Önt, kedves Róza Lukszemburg, s közben erősen gyanakodom, hogy valahonnan ismerős.
    Rendesen felturózta a dómot.
    Grift szerintem boldogan vigyorog a háttérben.

    Sajnos csak a lényeg maradt ki szinte az egész folyamatból.
    Talán azért mert a jelenség már a múlté. A kis presszók egyzongorás világa.
    Na jó néhol valami unalmas pofa sepregeti mellette a dobot, s a kis málnási a pult mögött bújik anyja fekete szoknyájába.
    Kókadt törzsvendégek bámulják csorgó nyállal hasztalan reménykedve.
    Ma sem lesz semmi - Helgácskának új pasija van, kidobta a vastag bádogost, ez állami, komoly beosztásban.
    Az ember ma már hiába járja az éjszakai várost, se vizilóbácsi, se zónapörkölt habos pikkolóval.
    Van helyette story magazin otthon, sör a kézben, meleg lábvíz a lavórban.
    Insz...

    VálaszTörlés
  47. Frederika, kedves, főzzön nekem egy dupla duplát egy pohárba - de nehogy nekem felgőzölje! Úgy.
    Cukrot nem kérek, hát kanalat se tegyen, csak szúrná a szemem.
    A Tangós Stefi hol van?
    Nem mondja, még tavaly?
    A Szarvasba?
    És csak most mondja?
    Hát minek néz engem, naponta járjak ide? Na, Isten áldja, ide se jövök többet.
    lejegyezte:
    MP

    VálaszTörlés
  48. Főúr, a mai illusztrált lapokat szíveskedjék a következő posztban letenni...

    MP

    VálaszTörlés